Оқушыларға
Тарихшының кәсіби орыс тілін оқытудағы интернет-ресурстары
Білім сапасын қамтамасыз ететін факторлардың бірі оның техникалық жабдықталуы екені белгілі. Электрондық ресурстарды дамыту ақпарат көздеріне қол жеткізу оқу процесінде ақпараттық технологияларды қолдану мүмкіндіктерін кеңейте түсті. Интернет әлемдік кітапхананың бір түрі бола отырып, кез келген уақытта әлемнің кез келген нүктесінен ақпараттық ресурстарға қол жетімділікті ұсынады, соған орай ол жедел кәсіби байланыс алаңына айналады. Белгілі болғандай, тарих ғылымының дамуына бірқатар факторлар әсер етті: өткен кезеңдегі оқиғалар мен құбылыстарды зерттеуге әдістемелік көзқарастың өзгеруі, зерттеу тақырыптарының мағынасы мен өзектілігін түсіндіру және түсіну, қол жетімді дерекқор және оларды өңдеудің қолданыстағы әдісі, бар немесе жоқ оқытылған мамандар және т.б., қазіргі кезеңдегі тарих ғылымының даму ерекшелігі - бұл пәнаралық білім салаларының қосылуы болып табылады. Пәнаралық интеграциялық процестер тек байланысты ғылымдарға ғана әсер етпеді, сонымен қатар ғылыми зерттеулерді ақпараттандыруға және жаңа пәндердің қалыптасуына әкелді. Сонау ХХ ғасырдың ортасында американдық психолог, Гарвард университетінің психология профессоры, визуалды ойлау психологиясының маманы Рудольф Арнхайм «визуалды ойлау» терминін енгізді, яғни. визуалды операциялар арқылы ойлау. Осындай тенденциялардың дамуының басты себептерінің бірі айқын фактілерде жатыр: қазіргі заманғы адам ақпараттың көп бөлігін визуалды түрде алады [1]. Тарихшының кәсіби қызметінің мақсаты «адамзаттың, мемлекеттердің, халықтардың және жекелеген адамдардың әр түрлі кезеңдердегі бейнесін қайта құру, өткен оқиғалар арасында себеп-салдарлық байланыстар орнату, ұрпақ үшін адамзат қоғамының өткені туралы мәліметтерді сақтау», «тарихи мұраны зерделеу тарих сабақтары, болашақ ұрпаққа тарихи білімді беру »,« анық емес деректерді жою; ғылыми тәжірибелер жүргізу; өткен туралы сенімді ақпараттарды ұсыну »[2].
Тарихшының тілі - көркем және графикалық құралдар сәндік әшекей емес, органикалық түрде ғылыми баяндаудың құрамына енетін ғылыми және көркем презентация стильдерінің синтезі. Ғылыми материалды ұсынудың бұл ерекше формасы тарихшының ғылым мен өнерді ұштастыра отырып ойлау логикасына байланысты. Тарих және тарихи тәжірибе тілінің тұжырымдамаларына жүгіну әр түрлі философиялық, тарихи, тарихнамалық және лингво-философиялық позициялардың өзара байланысын көрсетуге мүмкіндік берді, олардың өзара қарым-қатынасында тарихтың көрінуінің әр түрлі деңгейлеріндегі кейбір маңызды сипаттамаларын ашып берді, бұл қойылған мәселенің эвристизмі мен өзектілігін және оған көзқарасты көрсетеді. Тарих ғылымының тілі өте ерекше. Жаратылыстану-математикалық пәндерден айырмашылығы, онда полисемияны, түсініксіздікті және ұғымдық аппараттың екіұштылығын жоққа шығаратын қатаң реттелген және нақты терминология жоқ. Екіншіден, бұл гетерогенді эмпирикалық материалды жүйелеу үшін тарихнамада жасалған терминдер мен ұғымдар. Соңында, үшіншіден, бұл басқа әлеуметтік-гуманитарлық ғылымдар: әлеуметтану, философия, антропология, мәдениеттану қалыптастырған абсолюттік деңгейдегі тұжырымдамалар мен категориялар,. Тарихшы бұл ұғымдарды (мемлекет, қоғам, мәдениет, саясат, таптар, әлеуметтік стратификация, әлеуметтік мобильділік), әдетте, оларды белгілі бір мазмұнмен толықтыра отырып, кең қолданады [3].
Кез-келген тарихи зерттеудің негізі деректанулық эвристика және талдау болып табылады. Өткен ғасырда деректану ғылым ретінде айтарлықтай өзгеріске ұшырады: әдістеме байытылды, дереккөздердің жіктелуі кеңейді және олардың жаңа түрлері пайда болды: бейне, аудио және электронды. Ақпараттық жүйелер қолданушылардың іздеу сұрауларын әрқашан толық және тиімді түрде қанағаттандыра алмайды. Тағы бір күрделі проблема - бұл ғылыми топтың кәсіби құпиясына байланысты іздеу нәтижелерінің немесе кәсіби ресурстардың толық емес немесе жеткіліксіздігі [4]. Тарих тілі мәселесін әр түрлі аспектілерде зерттеуге болады: логикалық және әдістемелік (тіл - әдіс), риторикалық (автор - тіл - код - оқырман), поэтикалық (мәтін - код - шындық), эстетикалық (мәтін - форма - тәжірибе), семиотикалық (мәтін - код - ақпарат), әлеуметтік-психологиялық (ғылым - тіл - ұжымдық). Тарих тілінің осы өлшемдерінің көпшілігі аналитикалық, герменевтикалық, структуралистік, нарратологиялық және онтологиялық әдіснаманың авторлары тарапынан көрініс тапты. Тарих ғылымының тілі тұжырымдамаларға бай және өте ерекше. Тарихшы тілінің күйі тарихи суреттің ғылыми сипатының дәрежесін, біздің өткенге қатысты ойларымыздың сәйкестігін, сондай-ақ олардың қоғамның тарихи санасының қалыптасуына әсер ету тиімділігі мен өлшемін анықтайды. Тарихшының тілі қабілеттілікке, икемділікке, бірмәнділікке және дәлдікке ие болуы керек.Кез-келген ғылымның теориялық жетілуі оның тұжырымдамалық, категориялық аппараттарының дамуына байланысты. Бір терминді әр түрлі түсіну мәселесі көбінесе оның түсініксіздігіне, белгісіздікке және салыстырмалылыққа байланысты туындайды, соған байланысты оларды басқаша түсіндіру мүмкін болады. Тарихшылар қолданған ұғымдарда тарихи құбылыстар мен процестердің даму логикасы жазылған. Білімнің бастапқы деңгейі дүниежүзілік тарих, мәдениет тарихы, діндер тарихы саласындағы негізгі білімдерді қабылдайды: өркениет, мемлекет, қоғам, билік, меншік, мәдениет, таптар, әлеуметтік стратификация, әлеуметтік ұтқырлық [5].
Технологиялардың заманауи дамуы ғылыми-зерттеу жұмысы барысында мамандандырылған мәліметтер базасын, каталогтар мен электронды кітапханаларды қолданудың тиімді екендігін көрсетеді. Дүниежүзілік ғылыми қоғамдастық Интернет-дереккөздерін тексеру мен типологиясының бірыңғай стандарттарын әзірлеуі керек. Интернет-дереккөздерін сақтау бойынша шараларды әзірлеу үшін олардың ғылыми құндылығын тану принциптерін әзірлеу қажет. Ақпаратты ұсынуда және коммуникативті құралдар жұмысында диахроникалық және синхронды тәсілдерді біріктіретін сайттың ақпараттық-коммуникациялық кеңістігі гуманитарлық білімнің тұжырымдамаларын, схемаларын, тұжырымдамаларын және әдістемесін шынайы интеллектуалды жағдайда - тәртіптік шекарадан тыс ұсынуға мүмкіндік береді [6].
Жалпы, тарихи Интернет-эвристиканың өзекті мәселелерін шешу тарихшыларға кәсіби ғылыми және білім беру қызметі үшін ыңғайлы ақпаратты іздеу құралымен қамтамасыз етеді. Біздің қоғам дамуының қазіргі кезеңінде тарихты зерттеуге қойылатын талаптар ерекше өсті, тарихи картинаның ғылыми сипатының дәрежесі, өткен туралы ойларымыздың сәйкестігі, сонымен қатар олардың қоғамның тарихи санасының қалыптасуына әсерінің тиімділігі мен өлшемі тарихшының тіліне тәуелді. Осыған орай, тіл әлемді тану тәсілі, тарихи шындықтың ерекшеліктері, оның қалыптасу технологиялары мен әдістері, қазіргі өмірдің мәселелерін шешуге тарихи өткенді қосу тетіктері - белгілер жүйесі ретінде өзектілікке ие болады.
Әдебиеттер тізімі
1. Щадрина Н.А. Использование электронных ресурсов в преподавании истории древнего и средневекового искусства//Историческая наука и образование в условиях современных вызовов. Казань, 2012.
2. Краснов Ю.В. Профессия «историк» в презентации профориентационных Интернет-ресурсов// Историческая наука и образование в условиях современных вызовов. Казань, 2012.
3. Барышникова Д. ОПЫТ И РАССКАЗ: ИССЛЕДОВАНИЯ ИСТОРИЧЕСКОЙ РЕАЛЬНОСТИ// ERFAHRUNG UND GESCHICHTE: HISTORISCHE SINN- BILDUNG IM PRANARRA TIVEN / Ed. by Th. Breyer and D. Creutz. — Berlin, N.Y.: De Gruyter, 2010.
4. Белов Е.В. Применение информационно-поисковых систем сети Интернет в исторической науке и образовании Историческая наука и образование в условиях современных вызовов. Казань, 2012.
5. Соколов А.К. Социальная история России новейшего времени: проблемы методологии и источниковедения. М., 2006.
6. Недашковская Н.И. Теория и история гуманитарного знания в современной России: опыт создания нового информационного-аналитического электронного ресурса и проблемы научной коммуникации// Историческая наука и образование в условиях современных вызовов. Казань, 2012.
ИНТЕРНЕТ-РЕСУРСТАР:
1. Автономов В.С. Теория и методика истории // Персональная страница // http://viperson.ru/data/200607/avtonomov/doc
2. Арон Р. Критическая философия истории Данилевского // Электронная библиотека по философии// http://filosof.historik.ru/books/item/f00/z00/z0000782/index.shtml
3. Бажов С.И. Философия истории Н.Я. Данилевского //Электронная библиотека по философии // http://filosof.historik.ru/books/item/f00/z00/z0000782/index.shtml
4. Бахрушин С.В. Беседа об исторической науке // Универсальный портал материалистическая диалектика // http://libelli.ru/works/discurs/htm
5. Гройс Б. Философ после конца истории // Энциклопедия культур // http://ecdejavu.ru/e/End_History.Html
6. Гуревич А.Я. Историк конца XX века в поисках метода //История России // http://www.tuad.nsk.ru/~history/Author/Russ/G/GurevichAJa/metod.html
7. Семёнов Ю. История (историология) как строгая наука // Научно – просветительский журнал Скепсис // http://scepsis.ru/library/id 155.html
8. Семёнов Ю. Философия истории // Научно – просветительский журнал Скепсис // http://scepsis.ru/library/id_1065.html
9. Семёнов Ю. Эдуард Мейер и его труды по методологии и теории истории //Научно – просветительский журнал Скепсис // http://scepsis.ru/library/id_161.html
10. Новосельцев А. «Мир истории» или миф истории //Научно – просветительский журнал Скепсис // http://scepsis.ru/library/id 870.htm
11. Плеханов Г. К вопросу о личности в истории // Научно – просветительский журнал Скепсис // http://scepsis.ru/library/id 179.html
12. Ревель Ж. Микроисторический анализ и конструирование социального // История России // http://www.tuad.nsk.ru/~history/Author/Engl/R/RevelJ/micro.html
13. Репина Л.П. Вызов постмодернизма и перспективы новой культурной и интеллектуальной истории // История России // http: //www.tuad.nsk.ru/ history/Author/Russ/R/|RepinaLP/vyzov.html
14. Рикёр П. История и истина // Электронная библиотека по философии // http://filosof.historik.ru/books/item/f00/s00/z0000830/index.shtml
Майданали Зере, т.ғ.к., доцент, әл-Фараби атындағы ҚазҰУ, Қазақстан кафедрасы
Жақсылықова А. С. әл-Фараби атындағы ҚазҰУ, Тарих, археология және этнология факультетінің 2-курс магистранты