23 Қараша, Сенбі

Оқушыларға

Түстер символикасы






Күн сәулелері 7 негізгі планетаға сәйкес келді: қызыл - Марс түсі, көк - Венера түсі, сары - Меркурий түсі, жасыл - Сатурнның түсі, күлгін - Юпитердің түсі, апельсин - Күннің түсі, басқакүлгін - Айдың түсі. Сонымен қатар, бояулар планеталар мен олардың әсерін ғана емес, адамдардың әлеуметтік жағдайын, олардың әртүрлі психологиялық күйлерін де бейнелейтін. Бұл белгілі бір түсті киімдерді, халықтық нақыл сөздерді, ырым-тыйымдарды, т.б. Әр түрлі халықтар осы күнге дейін сақталған түстердің белгілі бір символикасын дамытты.

Сонымен, ежелгі адамдар қызыл түске ерекше қызығушылық танытқан. Көптеген тілдерде бір сөз қызыл және жалпы әдемі және әдемі дегенді білдіреді. Полинезиялықтардың арасында «қызыл» сөзі «сүйікті» сөзімен синоним. Қытайда шыншыл, ашық адамды «қызыл жүрек» дейді, ал жаман, арамза адамның жүрегі қара.

Қызыл түс ең алдымен қанмен және отпен байланысты. Оның символдық мағыналары өте алуан түрлі және кейде қарама-қайшы. Қызыл түс қуанышты, сұлулықты, махаббат пен өмірдің толықтығын, ал екінші жағынан - қастықты, кек алуды, соғысты бейнелейді. Ежелгі заманнан бері қызыл агрессивтілік пен жыныстық құмарлықпен байланысты.

Қызыл - негізгі геральдикалық түс. Баннерде бұл бүлік, революция, күресті бейнелейді. Африканың, Американың және Австралияның көптеген тайпаларында шайқасқа дайындалып жатқан жауынгерлер денелері мен беттерін қызыл түске боялғаны қызықты. Карфагендіктер мен спартандықтар соғыс кезінде қызыл түсті киім киген. Ежелгі Қытайда көтерілісшілер өздерін «қызыл жауынгер», «қызыл найза», «қызыл қас» деп атады ..

Қызыл түс сонымен бірге күш, ұлылық дегенді білдіреді. Византияда қызыл түсті етік киюге императрица ғана құқылы болған. Император күлгін сиямен қол қойды, күлгін таққа отырды. Қызыл түс көптеген халықтар үшін оңтүстікті, жалын мен жылуды бейнелейді.

Ақ түс тазалықты, тазалықты, кінәсіздікті, ізгілік пен қуанышты білдіреді. Бұл күндізгі жарықпен, сондай-ақ сүт пен жұмыртқада болатын өндіргіш күшпен байланысты. Ақтық айқын, жалпы қабылданған, заңды, шынайы идеямен байланысты.

Ежелгі Римде көкірекше ақ көйлек пен ақ жамылғы киген. Ежелгі дәуірден бастап ақ рухани қарапайым болуға ұмтылып, қарапайым өмірден алшақтауды білдіреді. Христиан дәстүрінде ақ - құдайдың нұрымен туыстықты білдіреді. Ақ түсте періштелер, әулиелер және әділ адамдар бейнеленген. Кейбір халықтарда патшалар мен діни қызметкерлер ақ киім киген, бұл салтанат пен ұлылықты бейнелеген.

Алайда, ақ түстің қарама-қарсы мағынасы болуы мүмкін. Ол өзінің табиғаты бойынша барлық басқа түстерді сіңіреді, бейтараптандырады және бос, дисмодиманциямен, мұзды үнсіздікпен, сайып келгенде, өліммен байланыстырады. Славяндар өлгендерді ақ киіммен киіндіріп, ақ жамылғымен жапты. Африка мен Австралиядағы кейбір тайпалар жақын адам қайтыс болғаннан кейін денені ақ бояумен бояуы әдеттегідей. Қытайда және Азия мен Африканың кейбір басқа елдерінде ақ түс - жоқтаудың түсі. Ертеде славяндар арасында ақ жоқтау да қолданылған.

Қара, әдетте, бақытсыздықты, қайғыны, жоқтауды, өлімді бейнелейді. Сонымен, Ежелгі Мексикада адамды құрбандыққа шалу кезінде діни қызметкерлердің беті мен қолдары қара түске боялған. Қара көздер әлі күнге дейін қауіпті, қызғаныш деп саналады. Жаман кейіпкерлер қара киім киген, олардың келбеті өлімді білдіреді.

Сондай-ақ, қара түс пен жыныстық қатынастың тартымдылығы арасында байланыс бар деп саналады. Кейбір африкалық тайпаларда өте қара терісі бар әйелдер әуесқойлар ретінде жоғары бағаланады, бірақ әйелі ретінде емес. Махаббатқа деген құмарлық қараңғылық пен құпиямен көмкерілген; сондықтан қара түс жақын және құмарлықпен қалаған нәрсені бейнелей алады. Арабтар арасында «көз қарасы» сөзі сүйікті, «жүрек қарасы» - сүйіспеншілікті білдіреді.

Сонымен, қара да қолайлы мағынаға ие бола алады. Мысалы, Африканың құрғақ аймақтарында, бұл жерде су аз және қара бұлттар құнарлылық пен молшылықты уәде етеді. Қара бұқалар, ешкілер немесе құстар жаңбыр жіберетін қамқоршы рухтарға құрбандыққа шалынады, діни қызметкерлер де қара киінеді.

Сары - ежелгі дәуірден бастап мұздатылған күн шуағы ретінде қабылданған алтынның түсі. Бұл күздің түсі, піскен құлақтың және қурап бара жатқан жапырақтардың түсі, сонымен қатар ауру, өлім, басқа әлемнің түсі.

Көптеген халықтардың арасында әйелдер сары киімді жақсы көретін. Көбіне сары түс асыл адамдар мен жоғарғы таптардың айрықша белгісі ретінде қызмет еткен. Мысалы, моңғол ламалары қызыл белбеуі бар сары түсті киім киеді.

Екінші жағынан, Азияның кейбір халықтары арасында сары түс - жоқтау, қайғы, қайғы түсі. Еуропада сары немесе сары-қара жалауша карантинге, ал сары крест обаға қарсы тұрды. Славян халықтарының арасында сары қызғаныштың, сатқындықтың түсі болып саналады, ал Тибетте қызғаныш сөзбе-сөз «сары көз» деп аталады. Сонымен қатар «сары баспасөз» мен «сары үйді» еске түсірейік.

Көптеген халықтар үшін көк аспан мен мәңгілікті бейнелейді. Ол сондай-ақ мейірімділікті, адалдықты, тұрақтылықты, көңіл-күйді білдіре алады және геральдикада пәктікті, адалдықты, даңқ пен адалдықты білдіреді. «Көк қан» асыл туылу туралы айтады; ағылшындар нағыз протестантты «көк» деп атайды.

Сонымен қатар, көк түс қара түске жақын және соған ұқсас символдық мағына алады. Бұл Ежелгі Египетте және Оңтүстік Африканың кейбір халықтарында жоқтау деп саналды. Француздар сұмдықты «көк қорқыныш» деп атайды («көк сақал» туралы ертегіні есіңізде сақтаңыз. Славян халықтарының ішінде көк қайғы, қайғы түсі ретінде қызмет еткен) жындар әлемімен байланысты болған. Ежелгі аңыздарда қара және көк жындар сипатталған.

Жасыл - шөптер мен жапырақтардың түсі. Көптеген адамдар үшін бұл жастықты, үмітті, көңілді бейнелейді, дегенмен кейде - және жетілмегендіктен, жеткіліксіз. Жасыл түс өте маңызды және тыныштандыратын әсер етеді, бірақ сонымен бірге ол көңілсіз әсер қалдыруы мүмкін (меланхолияны «жасыл» деп кездейсоқ емес, ал адамның өзі ашумен «жасылға айналады»).

Ирандықтар жасыл түсті жылдам өсумен де, сергектікпен де, бақытсыздықпен, қайғы-мұңмен, қайғы-қасіретпен де байланыстырады, сондықтан олар бақытсыз адам туралы «жасыл табан», ал зират туралы - «жасыл үй» айтады. Ортағасырлық Еуропада әзілқойлар жасыл және сары түсті киімдер кисе, Германияда банкроттар жасыл шляпалар киюге мәжбүр болды.

Бояулардың ежелгі символикасы және оларды әртүрлі мәдениеттерде түсіндіру тек жеке адамның ғана емес, сонымен қатар тұтас қауымдастықтардың түрлі-түсті және эмоционалды-ерік күйлерінің арақатынасы туралы қазіргі заманғы теорияларда дәлелденген. Түстің сәйкестігі мен басым психологиялық күйді М.Люшер, И.Гете және басқа психологтар зерттеді.

Қазіргі кезде гүлдер белгілері бизнес жарнамасында кеңінен қолданылады. Психологтар көк, алтын, ақ, қара, қызыл түстерді элиталық сегментпен өнімді анықтауға болатын түстер деп тапты, өйткені бұл ежелден қоғамның элитасымен анықталған «қымбат» түстер. Шынында да, көк немесе қара түстің алтынмен үйлесуі жоғары баға диапазонындағы өнімдерде өте кең таралған. Қара түс логотипті (мысалы, алтынмен жасалған) немесе өнімнің өз бейнесін тиімді түрде ерекшелеуге мүмкіндік береді. Бұл тұтынушының назарын орамға емес, өнімнің өзіне аудару, оның маңыздылығы мен беделін көрсету үшін жасалады. Мысалы, бұл техниканы көптеген қымбат алкогольді өндірушілер пайдаланады, атап айтқанда - Джонни Уолкер және Black Label вискиі, Comus немесе Martell коньягы. Осылайша, өнімнің атауы ерекшеленеді және бұл элиталық сусын екендігіне баса назар аударады. Дәл осы тәсіл ерлерге арналған қымбат парфюмерия мен одеколондар жасау кезінде қолданылады.

Егер премиум сегменттің түстері сенімділік пен беріктікке байланысты болуы керек болса, онда қызыл түстің сары түспен үйлесуі, керісінше, қуаныш, жылулық пен көңілділік сезімімен байланысты. Бұл екі түсті «халықтық» мейрамханалар McDonald`s және Lipton шайы қолдануы кездейсоқ емес. Мамыр таңының түстері болып саналатын жасыл және көк түстердің өзіндік бірлестіктері бар. Олар әдетте өнімнің балғындығын көрсету үшін қолданылады.

Сондай-ақ, бір-бірімен үйлесуге қатаң тыйым салынған түстер бар, өйткені олар тұтынушыда жағымсыз эмоциялар тудырады. Мысалы, күлгін түстің апельсинмен үйлесуі үмітсіздік, суицид туралы айтады. Дәл осындай әсер, мысалы, күңгірт қара фонда ақ әріптермен жазылған жазудан туындайды.